30 Mayıs 2012 Çarşamba

Fenerbahçe'nin Yerinde Galatasaray Olsaydı...

Taraf Gazetesi 4 Temmuz 2011
Aslında merak ettiğimiz konu buydu ,"Fenerbahçe'nin yerine şike soruşturmasında mevcut koşullar ve deliller(!) ile Galatasaray olsaydı Fenerbahçe taraftarının tavrı ne olurdu.

Twitter'daki kısa anketimiz şöyleydi :

Futbolun Şifreleri @FSifreleri
ANKET :Fenerbahçe'nin yerine GS aynı delil ve koşullar ile şikeyle suçlansaydı A)Ceza alsın isterdim B)Tarafsız kalırdım C)GS'ı savunurdum.

Soruya sadece Fenerbahçe taraftarlarının cevap vermesini istedik ve diğer takım taraftarlarında gelen az sayıda cevap değerlendirme dışı kaldı.

2 gün süren ankete 206 cevap geldi.Dağılımı şöyle:

A) GS Ceza alsın isterdim : 18 (% 8.74)
B) Tarafsız kalırdım : 89 (%43,2)
C) GS'ı savunurdum :99 (%48,06)

Bir başka değişle Fenerbahçe taraftarının %91'i Galatasaray ceza alsın diye bir çaba içinde olmayacağını beyan ediyor.Fenerbahçe taraftarının kendilerine uygulanan hukuk /vicdan/ futbol dışı uygulamalara ve bunun önemli bir bölümünün Galatasaray camiası tarafından desteklendiği/başlatıldığını düşünmesine rağmen bu yorumu yapması çok ilginç ve her türlü övgüye değer.

Peki Fenerbahçeliler samimi mi ? Şöyle diyelim hakikaten böyle mi yapardı ? Yanıtı anketle birlikte aşağıdaki yorumları da gönderenlerin cevaplarında gizli...

KEREM ÖZENSOY : HAKSIZLIĞIN RENGİ OLMAZ
CÜNEYT KAŞELER : ilk önce A zamanla B son olarak C. Espri yapmıyorum.
CİHAN EKER : Çünkü önce neyin ne olduğunu bolca empatiyle iyice bir araştırmak gerekir diye düşünüyorum.
CAN ÇAKAR : Önce A ama olayIarın bu boyuta gelmesi halinde C olurdu
NURİ TÜFEKÇİ : GS’I  savunurdum yani futbolu
YÜCEL BABADAĞ : savunurum demek şu ruh haliyle zor gelse de eminim onların bize yaptığı gibi yargısız infaz yapılmasını istemezdim. C
ALEYNA N : Kesinlikle Galatasaray'ı savunurdum. Zulüm kime yapılırsa yapılsın, direnmek elzemdir
TAMER DURAK : C zaten TT Arena açılışı sırasında yaşananlarda da GS taraftarını haklı buluyordum.
ORHAN MURAT ASLAN : Tam anlamıyla inanarak ve yürekten C sonuna kadar savunurdum... Ama bir de itiraf o zaman oturup 7000 sayfa okumazdım...Okumadığım için bu kadar vakıf olamazdım ne kadar savunabilirdim bilmem.
ÖMER EVGÜLÜ : cevabı çok zor ama...ünal aysal ‘ın bir gazetede eşkal resminin yayınlandığı günden itibaren GS’ yi savunurdum...
YAŞAR KARAKAŞ : koşullar aynıysa ,tarafsız kalıp,sonucu beklerdim.
BARIŞ AYDEMİR : aynı delil ve koşullarda şike olduğunu iddia etmek saçmalıktan ibaret olduğu için Galatasaray’ı savunmamak mümkün değil.
ONUR TUNCER : bugün C 2 temmuz 2011de B
BEKİR SARGIN : Basit cevabı A) ama Cemaat, Polis, mahkeme,savcının FB'ye üye yapılması, vb vb öğrendiğim andan itibaren C) olurdu.
MELİH ÇETİNGÖZ : gs'yi savunurdum aynı tt arena açılışında yaptığım gibi..
ERHAN KARCI : Sürecin başında iken kesinlikle A. Savunmalar ve gelişmeler ışığında da kesinlikle C.
FEYZİ KARAKOÇ : B şıkkı. "Muhtemelen konuyu bu kadar detaylı incelemeyeceğim için delillerin bu kadar saçma/düzmece olduğunun farkına varmazdım"
DEMET BİNGÜL : adalet hepimiz için gerekli.Bu soru 3 temmuz'dan önce de gelse sonra da gelse cevap 'c' olurdu.
FERİDE TAN : bu olaylar olmasaydı GS’yi savunurdum ama şuan a
KAAN GÜRBÜZ : Olayları şimdiki gibi takip eder miydim bilemiyorum. Eğer etmiş olsaydım kesinlikle C olurdu.
HAKAN CEYLAN: ceza alsın isterdim:( yanlış bir düşünce ama böyle:)
HIZIR HOŞÇA : Gerçekçi olalım. Başımıza gelmeden önce böyle bir olayda GS'nin ceza almasını isterdik başlangıçta...Ancak şahsen, yaşanan gelişmeler paralelinde önce sessizce izler, ama olayın iç yüzünün ortaya çıkmasıyla yanında olurdum. Kimse inkar etmesin! Doğruluğu kanıtlanmamış benzer ithamlarda hepimiz peşin hükümle "şikeciler" etiketini yapıştırdık... Elbette ki, yaşadığımız sürecin aynısını yaşasaydı GS, biz onlardan daha duyarlı olur, kısa sürede ortak mücadele ederdik!
TONY MONTANA : C- Galatasaray'ı savunurdum.. Eylemlerine bile giderdim.. Gerekirse onlar içinde biber gazı yerdim.. Ama artık ölseler su yok..!
AYŞEGÜL : Tabii ki A , Gs'dan hiç haz etmiyorum.
CEMİL ÖZYURT : tarafsız kalırdım .Yıllarca 8-0'ları Doğanları Şahinleri bildiğimiz halde ne UEFA kapısını zorladık ne bel altı vurduk
BANU K. : Geçen yıl sorsaydınız savunurum derdim ama bu yıl ceza alsınlar isterim.
TULİHAN : öyle bir ihtimal yok, bu tip işler Fenerbahçe'ye kurgulanıyor bu ülkede
UĞUR KALKAN : İlk 2 ay deliler gibi A sonra zamanla B. C asla olmazdı.
FERİT : Süreç bu şekilde işleseydi kesinlikle C. Galatasaray'ı savunurdum..Olayları iyi analiz eden herkes böyle yapardı..
FERHAT DÖNMEZ : Gs'yi savunurdum. Yarin aynısını bize de yaparlar böyle hukuksuzluk olmaz. Boyun eğmeyelim diye..
SİNAN BAYRAKTAR : B tarafsız kalırdım. Fenerim dışında kimsenin iç işleri beni ilgilendirmez sonuçta
ERAY AYDIN : ilk gün A, iddianameden sonra C. suçlama olmasa da uçakları düşsün, onu hep isterim
RAMAZAN AKKAYA : kesinlikle,GS ‘ savunurdum,diğer türlü yaklaşım,fırsatçılık olurdu,adil olmayan koşullarda GS’ı  yenmek,şampiyon  olmak kötü olurdu
RUHİ YOLUK: İlk 2 ay A , sonraki 3 ay B, sonraki aylarda eylemde bulunmasam bile fikir olarak C
ÖZCAN KEMER : Simdi yaptığım gibi hukuku savunurdum. Gs'yı ya da Fb'yi değil.
AYHAN GÜREL : GS yi savunurdum , GS şahsında hukuk ve ülke kurtuluşunu tabii ki
SEIDE : Aslında C ama bir senedir bize yaptıklarından dolayı tabii ki A
İDRİS : biz bu kadar acımasız olamazdık belki başta yaygara koparırdık ama sonra gs yi savunurdum her şey ortada
SİNEM : nefret etmek haksızlığın tarafını tutmakta aynı şey değil
ALİ MAHMUT ÇELENK : Tarafsız kalırdım. Çünkü ben takımımdan mesulum.Bir başkanın üzüntüsü benim sevincim olacak ise ben insan olamam.
HİLMİ HACALOĞLU : GS'Yi savunurdum. Zaten Arena'nın açıldığı maçta yaşananlardan sonra "siyaset elini spordan çek" istiklal protestosundaydım!
İLKAY ÖZKANCA : 3temmuzda ki davranışları olmasaydı TARAFSIZ KALIRDIM ama bu dönemdeki kaypaklıklarından dolayı CEZA ALSINLAR ISTERDIM...
SAİT ERTAN : GS yi savunurdum.TT arenanın açılışında da savunduğum gibi.Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır.
SİNAN SEVEN : İçimden bir ses bize yaptıkları gibi yap diyor ama vicdanım " B)Tarafsız kalırdım" diyor.
KORHAN AKKÖK : ceza alsın isterdim ama almaları içinde türlü iftiralarla kapı kapı dolaşmaz jurnalcilik yapmazdım...
DOĞAN : bu kadar bilinçli takip etmeyeceğim için çok büyük ihtimal A şıkkı.

2 yorum:

  1. Fenerbahçeli olmama rağmen, başta haber bana da çok samimi gelmedi ama ankete katılanların yorumlarını okuyunca samimiyetlerini gördüm...
    Ben de yorumların genelinde olduğu gibi sırasıyla "A-B-C" şıklarını seçenlerdenim.

    YanıtlaSil
  2. Hiç bir Gerçek fenerbahçeli bu durumu ilk başta 'Galatasarayı savunmak olarak' değerlendirmezdi.Bu bi gerçek.Fakat daha sonrasında Medya-Uefa-Tff üçgeninin tutarsız kararlar ve yorumlarını, Davanın asıl amacının birilerini hedef seçmek olduğunu gördüğümde, Şıklar benim açımdan a-b-c şeklinde ilerlerdi.

    YanıtlaSil